Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Mmmm Mandel

Av Peter Johansson - 29 juli 2009 20:57

Strax efter att klockan hade passerat elva på förmiddagen. Gled jag in i mina trädskor och gled ut i trädgården. Jag passerade våra vinbärsbuskar där skatorna satt på rad och mumsade de röda vinbären och krusbären. Jag grep tag i grepen och fortsatte fram mot potatisraden, vickade lite hastigt från två håll. Sedan ett rejält grepp om blasten och vips var alla pärer framme i luften. Jag räknade snabbt upp knölarna till trettio, inte så stora med riktigt goda. Mmmm

 
 
Ingen bild

syrran

31 juli 2009 21:43

Här blev det oxå nypotatis(från landet) till middag...gott!!!! O såklart smörpära.
Kul att se dig tillbaks på bloggen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter Johansson - 14 april 2010 05:10

Tjoho   Redan mitten av april och det känns att jag inte har varit så aktiv på ett tag, men det känns ganska bra att återigen finnas med i vårat stora nät.   Det har hänt en hel del sedan sist jag skrev, men mer om det senare.   I fönster...

Av Peter Johansson - 21 september 2009 08:04

för inte så många timmar sen, som farsan, frun och jag tog en härlig skogspromenad. Sam överlämnades till trygga dagishänder och vi satt full fart upp i skogen/berget. När den första tuffa backen var besegrad kände vi oss i grym form. På väg till den...

Av Peter Johansson - 10 september 2009 19:33


Här kommer en bild på min och förmodligen tävlingens största pumpa.         Är tennisbollen en miniatyr? ...

Av Peter Johansson - 10 september 2009 19:26


Den som inte blev den tänkta svampvandringen med MYKO i Skönviksbacken, utan en enkel tur till skogen med lilla familjen.   Inlägget skulle ha blivit publicerat i söndags, men då tyckte jag att det vart okej med måndagen. Måndagen försvann och ti...

MIM

Av Peter Johansson - 5 september 2009 07:10

Observera!!!   Missa inte Sveriges mitterska marknad idag.  Mittmarken, marknaden i Munkbysjön.   Jag och mina kompisar i JAK Medelpad kommer att ha ett bord, där dela vi med oss av den kunskap vi har om JAK. Välkommen fram! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards