Alla inlägg under juli 2009

Av Peter Johansson - 29 juli 2009 21:00

Här har ni en liten parvel som redan fattat vad man ska göra med semestern. Jag får hoppas att jag kan ta lärdom av hans egenskaper. 

Av Peter Johansson - 29 juli 2009 20:57

Strax efter att klockan hade passerat elva på förmiddagen. Gled jag in i mina trädskor och gled ut i trädgården. Jag passerade våra vinbärsbuskar där skatorna satt på rad och mumsade de röda vinbären och krusbären. Jag grep tag i grepen och fortsatte fram mot potatisraden, vickade lite hastigt från två håll. Sedan ett rejält grepp om blasten och vips var alla pärer framme i luften. Jag räknade snabbt upp knölarna till trettio, inte så stora med riktigt goda. Mmmm

Av Peter Johansson - 20 juli 2009 09:36

Nu är semestern här med allt vad det innebär.


Vi är nu uppe i fem uppätna jordgubbar på våra plantor vi köpte i våras och fler gubbar är på väg. 


Pumpan som jag var så lyrisk över att den fått en frukt. Den brakade ihop dagen efter men den ser inte helt död ut. 


Däremot ser jag med glada ögon att våra squash-plantor har börjat blomma och första tomaten som snart är färdig att spisas.



Av Peter Johansson - 16 juli 2009 12:20

En pallkrage full med utomjordingar

Det är tur för oss att vi lyckades inhägna dom i en liten pallkrage. Vi ska försöka hålla dom vid liv tills det är dags att käka upp dom.

Av Peter Johansson - 16 juli 2009 10:39

Bloggtorkan är över. Nu är jag ikapp med livet och tiden igen.


Våra planteringar flyter på hyfsat och första pumpan är på G. Vet bara inte hur jag ska få vatten till den.


 

Av Peter Johansson - 3 juli 2009 19:29

 

Återigen bara en blomma, hoppas att det dyker upp två snart så att det blir chans på någon frukt. Men stora är blommorna

Av Peter Johansson - 2 juli 2009 20:56

Egentligen är det ganska konstigt. Man far upp till fjällen i slutet på juni och tror att det ska bli kallt.


- Har du packat Sams vinteroverall?

- Japp den är med


Det var konversationen här hemma innan vi for. Vad möttes vi av? Fantastiskt väder, det var till och med kvällar då Sam inte kunde sova i pyjamas för att det var för varmt. En annan kväll när vi kom hem frös vi... Då var det fortfarande nio-tio grader på termometern. Knappt ett moln och ingen vind på hela tiden.

Sedan är man ganska avtrubbad, tyvärr tycker man inte att det är så fantastisk som det är. Vilka vyer det är här uppe i södra Lappland, man ser det tydligt då man är åter i "verkligheten"och tittar på korten vi tog.

 Fatomakke en vecka efter midsommar, lugnet hade åter lagt sig.


Sedan hann Sam prova en hel del saker för första gången.


- Få myggbett, vi kunde räkna in ett tiotal på vänstra kinden, inget på den högra

- Kasta macka

- Åka båt

- Bada i pool

- han fick dock inte se eller klappa några renar 

 


Av Peter Johansson - 1 juli 2009 05:35

Nu är vi tillbaka på hemmaplan igen!


Sju dagar i fjällen med endast sol, bad och myggor. Det har bättre väder än vi nånsin kunnat föreställt oss. Fisket var det enda som inte riktigt var på topp, men vad gör det då man tidigare fick det man fick.


Allting i trädgården såg bra ut igår utom gräsmattan som fått en stänk av solbränna. Mer rapporter och bilder från både trädgården och resan kommer inom den närmsta tiden. Nu ska jag snart sticka till jobbet.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards